Diete de slăbit populare – părerea nutriționistului

 

Obezitatea este una dintre cele mai mari probleme din societatea modernă iar lumea este din ce în ce mai interesata de diete de slăbit eficiente. Faptul că avem locuri de muncă statice, care implică doar mișcarea degetelor pe tastatură, faptul că ne alimentăm cu o mulțime de produse semipreparate sau ultra procesate și că avem mâncare din abundență, toate duc la îngrășăre.

Pentru că grăsimea nu este nici estetică, nici sănătoasă, foarte mulți oameni caută diete de slăbit miraculoase cu ajutorul cărora să slăbească. Unele diete au ajuns atât de populare încât în jurul lor s-au creat adevărate mituri. Voi aborda în acest articol cele mai populare diete din lume, incluzând miturile și adevărurile despre fiecare.

Până la a analiza dietele, este foarte important de știut că atunci când trebuie să slăbești este bine să te pregătești pentru o viață complet nouă. În plus, o dietă are efecte pe termen scurt, iar dacă nu vei găsi o cale să continui cu un stil de viață sănătos există pericolul să te întorci la greutatea de la care ai plecat.

 

Analize și păreri despre cele mai importante diete de slăbit din lume

 

DIETE DE SLĂBIT – DIETA RINA

 

DIETE DE SLĂBIT - DIETA RINA

Dieta Rina este foarte populară datorită faptului că îți permite să mănânci orice, atâta timp cât nu combini alimentele. Practic, este o dietă disociată, în care ziua 1 este destinată proteinelor, ziua 2 legumelor, cea de-a treia zi este destinată carbohidraților iar ultima zi este dedicată fructelor și legumelor proaspete. Conform celor care țin această dietă, ea poate duce la scăderea a nu mai puțin de 20 de kg, atâta vreme cât este ținută corect.

Dieta este foarte strictă, în ciuda faptului că îți permite uneori să mănânci și pizza, fiind esențial să se respecte cu strictețe orarul meselor. În general, rezultatele sunt bune, slăbindu-se până la 20 de kg în 90 de zile.

Avantajele dietei RINA: în mare această dietă respectă principalele reguli ale unui stil de viață sănătos în sensul în care mesele se iau la intervale de timp egale iar dulciurile, prăjelile și alimentele procesate sunt înlocuite cu legume și fructe proaspete.

 

De ce nu susțin în totalitate dieta RINA?

 

Această dietă implică niște schimbări majore pe o perioada de 90 de zile, deci efectele sunt pe un interval de timp limitat. Secretul este să găsești acele schimbări pe care să le poți urma pe termen lung, astfel încât să îți păstrezi greutatea și să fii sănătos pe termen lung.

În plus, nu lua de bun faptul că aceasta îți va regla metabolismul, ci caută să îți construiești un stil de viață sănătos prin schimbarea obiceiurilor pas cu pas.

 


DIETE DE SLĂBIT –DIETA KETOGENICĂ

 

Este o dietă foarte mult discutată, cu o mulțime de păreri pro și contra. Aceasta presupune înlocuirea glucozei cu grăsimi, lucru care poate să fie destul de atipic pentru o dietă, însă dă rezultate.

Mai exact, cei care țin această dietă trebuie să consume 75% grăsimi, 20% proteine și doar 5% glucide. Printre regulile dietei ketogenice se mai numără și consumul de lichide în cantități foarte mari.

Dacă vrei ca această dietă să dea rezultate, monitorizează cu atenție ceea ce mănânci, asigură-te că mănânci alimente cât mai pure și dacă nu reușești să faci față, ia-ți o zi în care să trișezi. O astfel de zi te scoate din starea de ketoză, însă în același timp îți poate oferi forță să continui.

Avantajele dietei KETOGENICE: Se pare că pierderea în greutate este foarte rapidă iar corpul ajunge să se bucure de o serie de avantaje, pe lângă eliminarea kilogramelor în plus. Cu un plan alimentar corect, dieta ajută bolnavii de diabet și poate să amelioreze simptomele epilepsiei.

Dieta este una foarte dificilă și vine la pachet și cu mai multe dezavantaje.

 

De ce nu susțin în totalitate dieta KETOGENICĂ?

 

Având în vedere cantitatea foarte mare de proteine animale și de grăsimi saturate, există riscul de creștere al colesterolului LDL , care poate duce la apariția bolilor cardiovasculare. În plus, în primele săptămâni poți avea dificultăți de concentrare și te poți simți ușor slăbit deoarece creierul tău nu mai primește sursa principală de energie și anume zahărul.

De asemenea, creșterea semnificativă a consumului de grăsimi în paralel cu reducerea drastică a consumului de carbohidrați poate cauza probleme gastro-intestinale, variind de la constipație până la diaree.

Dacă totuși dorești să începi o astfel de dietă îți recomand să consulți medicul înainte.

 


DIETE DE SLĂBIT – DIETA DANEZĂ

 

O altă dietă foarte cunoscută și apreciată este dieta daneză. Este destinată celor care pot să respecte cu strictețe niște reguli, însă toate aceste reguli se concretizează prin rezultate bune. Se pare că persoanele care țin această dietă pot slăbi chiar și 25 de kg în 2 săptămâni, valoare incredibilă însă complet nesănătoasă.

Regulile dietei sunt simple: trebuie să fie luate 3 mese pe zi, prima înainte de ora 9:00 și ultima înainte de ora 18:00, trebuie să se elimine toate gustările și dulciurile, precum și condimentele. Hidratarea este și ea foarte importantă iar alimentele consumate sunt alese strict. Timp de 13 zile se consumă doar ouă fierte, roșii, spanac, pui la grătar sau iaurturi.

Avantajele dietei daneze: fiind o dietă foarte strictă, rezultatele pot fi uimitoare pe termen scurt, motiv pentru care multe persoane apelează la ea din dorința de a slăbi pentru un eveniment important.

 

De ce nu susțin în totalitate dieta DANEZĂ?

 

Organismul reacționează destul de dur la această dietă, generând o senzație permanentă de foame, o stare de iritare și o calitate slabă a somnului, motiv pentru care este indicat să se consulte un medic înainte de a fi ținută.

Dacă a fost ținută, este bine să se evite pentru o perioadă de cel puțin 2 ani, deoarece poate să fie dăunătoare dacă se urmează foarte des.

 


DIETE DE SLĂBIT – DUKAN

 

Dintre toate dietele care circulă în mediile de socializare, Dieta Dukan pare a fi cea mai populară. Motivul pentru care este populară este faptul că promite eliminarea a 15 kg într-un timp foarte scurt, dar și faptul că oferă o flexibilitate destul de mare în ceea ce privește alimentația.

Regula de bază a dietei Dukan este consumul redus de carbohidrați iar întregul proces este împărțit în 4 faze: faza de atac, faza de croazieră, faza de consolidare și faza de stabilizare. Toate cele 4 faze sunt gândite în așa fel încât să se evite efectul Yo-Yo și să se asigure o alimentație cât se poate de sănătoasă.

Avantajele dietei Dukan: nu dă senzația de foame, este simplu de ținut și este perfectă pentru iubitorii de carne, deoarece permite un consum destul de bogat de proteină animală. De asemenea, nu necesită numărarea caloriilor, ceea ce este un alt mare plus.

 

De ce nu susțin în totalitate dieta DUKAN?

 

În faza te atac oamenii se pot simți foarte obosiți, iar recomandarea este de a evita efortul intens pentru a putea susține alimentația respectivă. De asemenea, evitarea tuturor carbohidraților în afara tărâțelor de ovăz poate duce la constipație.

Dieta aceasta nu educă oamenii către un stil de viață sănătos și o alimentație echilibrată. Pe termen lung, lipsa cerealelor integrale, a fructelor și legumelor poate duce la deficiențe de vitamine și minerale și la reducerea nivelului de antioxidanți care sunt asociate cu apariția bolilor și îmbătrânirea prematură.

 


DIETE DE SLĂBIT – ATKINS

 

Dieta Atkins este o dietă atipică, deoarece promovează consumul de alimente bogate în grăsimi și sărace în carbohidrați. Practic, este opusul a ceea ce spun alte diete, însă explicația este oarecum logică. Atkins crede că reducerea numărului de carbohidrați forțează corpul să ardă grăsimi pentru a avea energie.

Există o mulțime de păreri despre dieta Atkins. Concluzia la care ajung toți oamenii este că este eficientă. Practic, toți cei care o țin corect ajung să scadă în greutate și se bucură de o serie de alte avantaje, cum ar fi scăderea colesterolului, prevenirea hipertensiunii și diabetului sau eliminarea sindromului ovarului polichistic.

Avantajele dietei Atkins: deși la început este o dietă dificilă, după ce este ținută câteva zile poftele de glucide dispar și organismul intră în cetoză. Nu este o dietă simplă, însă este eficientă. În plus, cei care țin această dietă descoperă o serie de alte avantaje, precum pierderea rapidă în greutate fără numărarea caloriilor.

 

De ce nu susțin în totalitate dieta ATKINS?

 

Dieta Atkins este dezechilibrată din punct de vedere nutrițional, iar pe termen lung poate avea efecte neplăcute, precum slăbiciunea sau respirația urât mirositoare. De asemenea, pot apărea deficiențe de vitamine și minerale, așadar pot fi necesare suplimentele pentru a preveni aceste carențe.

Un alt efect advers foarte des întâlnit este constipația. Persoanele care țin această dietă trebuie să consume legume bogate în fibre și să bea multă apă.

 


DIETE DE SLĂBIT – PALEO

 

Controversată și interesantă. Asta se poate spune despre dieta Paleo, care are o regulă simplă: trebuie să mănânci exact așa cum o făceau strămoșii tăi.

Nu există nicio restricție în ceea ce privește caloriile, însă dieta este una foarte dificilă, deoarece trebuie să eviți absolut toate alimentele procesate. Este permis să mănânci carne, ouă, legume, fructe sau pește, dar și ierburi aromate și condimente. Practic, tot ceea ce consumau oamenii cavernelor, luând direct din natură.

Printre regulile dietei mai trebuie amintite și urătoarele:

-În farfurie trebuie să ai două treimi legume și doar o treime carne;

-La micul dejun trebuie să mănânci cel mai consistent. Practic, cina trebuie să fie luată dimineața;

-Ai voie să trișezi o zi pe săptămână.

Avantajele dietei Paleo: Rezultatele dietei Paleo sunt vizibile, generând pierderea rapidă a kilogramelor în plus. Mulți dieteticiceni consideră că este una dintre dietele care poate să țină cancerul la distanță și de asemenea, să te scape de boli de inimă sau de diabet.

 

De ce nu susțin în totalitate dieta PALEO?

 

Această dietă nu specifică și cantitățile care trebuie consumate iar aici apare riscul unui consum exagerat, chiar dacă vorbim de alimente sănătoase. De asemenea, nu este recomandată atleților sau sportivilor care au nevoie de cantități mari de carbohidrați pentru a susține nivelul de efort fizic ridicat.

Un alt risc este apariția deficienței de calciu deoarece produsele lactate, care reprezintă principala sursă de calciu, sunt eliminate din această dietă.

 


Care este soluția?

 

Adevărul este că urmând anumite diete poți obține rezultate rapide pe termen scurt, însă pe termen lung dietele sunt sortite eșecului deoarece se bazează pe restricții.

Recomandarea mea este să cauți acele schimbări aparent mici pe care să le poți include în viața ta pe termen lung. Chiar dacă nu vei avea niște rezultate la fel de rapide, ele vor rezista în timp și impactul asupra sănătății tale va fi vizibil.

Dacă vrei un plan nutrițional personalizat sau ești interesat să ai un stil de viață sănătos, contactează-mă și te voi ajuta să îți atingi obiectivele. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *