Pareri despre dieta Paleo
Pareri despre dieta Paleo

De-a lungul timpului s-au conturat o mulțime de mituri și de adevăruri cu pareri despre dieta Paleo. Mulți ar spune că este cea mai eficientă dietă de slăbit, în timp ce alții cred că este o dietă destul de riscantă. Deși este bine să ții cont de numeroasele păreri despre dieta Paleo, cel mai indicat este să te informezi foarte bine înainte de a o ține și să îți consulți medicul pentru a te asigura că este potrivită pentru organismul tău.

Ce este această dietă și ce promite?

Denumită și „ Dieta Omului Cavernelor „ sau „ Dieta Epocii de Piatră”, are o regulă de bază destul de simplă: aceea de a mânca la fel ca strămoșii noștri. Promisiunea dieteticienilor care o recomandă este aceea de a scăpa de numeroase boli moderne precum cancerul și obezitatea.

Pentru foarte mulți oameni, dieta Paleo este extrem de atractivă pentru faptul că nu pune restricții în ceea ce privește caloriile. Poți mânca orice, atâta vreme cât mănânci ceea ce mâncau strămoșii noștri vânători și culegători.
Conform dieteticianei Loren Corain, omul a evoluat rapid de la culegător la agricultor, însă corpul nu s-a putut adapta foarte bine la acest nou mod de alimentație. Astfel, se descurcă mai ușor cu legume, fructe și carne decât cu lapte și cereale.

Care sunt alimentele permise și care sunt alimentele interzise în această dietă?

Sunt permise alimente precum carnea, ouăle, legumele, peștele sau fructele. Evident, nucile, ierburile aromate, condimentele și grăsimile sunt și ele foarte indicate.

Ceea ce trebuie să fie evitat sunt alimentele procesate, zahărul, cerealele, produsele lactate, îndulcitorii artificiali, leguminoasele și în general tot ceea ce este artificial.

Mai există o serie de reguli ce trebuie să fie respectate în această dietă:
-Alimentele vegetalele trebuie să ocupe două treimi din farfurie;
-Trebuie să fie eliminate toate alimentele care pot provoca inflamații în corp. Acesea sunt toate alimentele procesate și ambalate, cu diverși aditivi și conservanți;
-Nu trebuie să se țină cont de numărul de calorii, atâta vreme cât se respectă regula în ceea ce privește tipul de alimente consumate;
-Cina trebuie să fie luată la micul dejun. Pare ciudat, însă mâncarea care se mănâncă de regulă seara este bine să fie mâncată la prima masă din zi, deoarece are foarte multe substanțe nutritive. O porție de pui, curcan sau somon poate să fie extrem de sățioasă alături de o salată de legume;
-Ai voie să trișezi. Dacă ocazional ai poftă de ceva procesat, ai voie să trișezi, însă nu mai mult de o dată pe săptămână.

Care este părerea mea despre această dietă?

Această dietă nu specifică și cantitățile care trebuie consumate iar aici apare riscul unui consum exagerat, chiar dacă vorbim de alimente sănătoase. De asemenea, nu este recomandată atleților sau sportivilor care au nevoie de cantități mari de carbohidrați pentru a susține nivelul de efort fizic ridicat.

Un alt risc este apariția deficienței de calciu deoarece produsele lactate, care reprezintă principala sursă de calciu, sunt eliminate din această dietă.

Care este soluția?

Adevărul este că urmând anumite diete poți obține rezultate rapide pe termen scurt, însă pe termen lung dietele sunt sortite eșecului deoarece se bazează pe restricții.

Recomandarea mea este să cauți acele schimbări aparent mici pe care să le poți include în viața ta pe termen lung. Chiar dacă nu vei avea niște rezultate la fel de rapide, ele vor rezista în timp și impactul asupra sănătății tale va fi vizibil.

Dacă vrei un plan nutrițional personalizat sau ești interesat să ai un stil de viață sănătos, contactează-mă și te voi ajuta să îți atingi obiectivele. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *