10 metode de menținere a siluetei în perioada sărbătorilor

Sărbătorile de iarnă reprezintă pentru foarte multe persoane apariția unui surplus de kilograme, care sunt rezultatul unor mese îmbelșugate în familie.

Această perioadă încurajează supraalimentarea, stilul sedentar și consumul de alimente bogate în calorii. De fapt, între jumătatea lunii noiembrie și mijlocul lunii ianuarie, adulții din societatea actuală acumulează în medie 1 kilogram.

Dacă îți este greu să reziști ispitelor din jurul tău, am pregătit pentru tine 10 metode ușor de aplicat care să te ajute să îți păstrezi greutatea în timp ce petreci timp de calitate alături de cei dragi.

 

1.Stabilește-ți ca obiectiv menținerea și nu scăderea greutății în perioada sărbătorilor

 

Dacă vrei să te bucuri de această perioadă de belșug și de timpul petrecut în familie fără să îți creezi multe restricții, stabilește-ți drept obiectiv menținerea greutății actuale. Astfel, în loc să pui presiune mare pe tine și să ai un deficit caloric în timp ce ești expus la atâtea tentații, vei putea să te răsfeți cu diverse preparate. Principala regulă aici este MODERAȚIA.

 

2.Nu pleca niciodată înfometat la mesele festive

 

Atunci când organismul tău este înfometat iar poftele îi dau târcoale, cel mai probabil plăcerea va prelua controlul asupra ta și nu vei putea să mănânci cu moderație. De aceea este important să îți începi ziua cu un mic dejun normal și echilibrat nutritiv și să respecți orele normale ale celorlalte mese până la masa festivă. Chiar dacă decizi să mănânci mai puțin în ideea în care vei compensa la masă festivă, este important să nu te așezi la o masă îmbelșugată cu înfometat . Astfel, te vei asigura că alegerile tale vor fi in concordanță cu obiectivele tale.

 

3.Adoptă un comportament inteligent pe parcursul mesei festive

 

Prima regulă este să iei o farfurie, de preferat de mici dimensiuni, pe care să îți alegi acele produse care îți atrag atenția. Dacă după ce ai terminat mai simți nevoia să mănânci, poți adauga suplimentar doar acele produse care ți-au plăcut în mod special. Această metodă te va împiedică să ciugulesti pur și simplu și să nu conștientizezi cantitatea de mâncare pe care tocmai ai mâncat-o.

A două regulă este să eviți alimentele foarte dense în calorii, cum ar fi sosurile de smântână, preparatele foarte grase sau uleiul în exces în salate. Alege în schimb aperitivele din legume și brânză și ocolește mezelurile și salatele cu maioneză. Mănâncă pește și fripturi din carne slabă și evită pe cât posibil alimentele prăjite care vin la pachet cu un număr foarte mare de calorii. Dacă ai posibilitatea, optează pentru garnituri pe bază de legume în loc de cartofi. Când vine vorba de sarmale, dacă nu poți să le sari alege să mănânci maxim 2 sarmale.

Când vine vorba de desert, orientează-te către cele care au conținut ridicat de fructe, iar dacă cele bogate în ciocolată îți atrag atenția, consumă-le în cantități mici.

A treia regulă este consumul cu moderație când vine vorba de băuturile alcoolice sau băuturile cabogazoase și cele bogate în zahăr.

 

4.Bucură-te de mâncare și savureaz-o

 

Este foarte important să eviți să mănânci repede, să mănânci atunci când ești distras de telefon sau televizor sau atunci când vorbești cu ceilalți meseni. În schimb, folosește-ti toate simțurile și bucură-te de aspectul vizual al mâncării, de mirosul și de gustul acesteia. Ia bucăți mici și mestecă-le foarte bine, astfel încât să te bucuri cu adevărat de savoarea alimentelor. Și din când în când este bine să lași tacamurile jos și să iei o pauză. Astfel îți vei da seama dacă te-ai săturat sau nu.

 

5.Mănâncă fără să te simți vinovat

 

Este foarte important să te bucuri de ceea ce ți-ai pus în farfurie și să nu te simți vinovat de alegerile făcute. Dacă totuși ți-ai dori să mai mănânci ceva, mai reumple farfuria maxim o dată doar cu acele produse care ți-au plăcut foarte mult. În rest, poți adauga multe legume crude, care sunt bogate în vitamine, minerale și fibre și care te vor ajuta să contracarezi efectele nocive ale alegerilor mai puțin sănătoase.

 

6.Hidratează-te pe tot parcursul zilei

 

Apă te ajută să te simți mai plin și astfel eviți să te supraalimentezi. În plus, consumul de apă ajută și la pierderea în greutate, de aceea e important să îți păstrezi obiceiul acesta și pe parcursul sărbătorilor. Atunci când alegi să bei alcool, hidratarea este esențială, așadar nu uita că la fiecare pahar de alcool să adaugi și 2 pahare de apă.

 

7.Refuză politicos atunci cand este cazul

 

Dacă cei din jur insistă să mănânci mai mult sau să gusti și din alte preparate, amintește-ți că nu este bine să îi lași pe ceilalți să îți dicteze cât și cum să mănânci, deoarece întreaga responsabilitate a alegerilor îți aparține ție.

 

8.Concentrează-te pe interacțiunea cu ceilalți

 

Deși cultura noastră încurajează întâlnirile la mese îmbelșugate și exprimarea iubirii față de cei dragi prin mâncare, nu uită că mai importantă decât mâncarea este socializarea cu cei de la masă. Așadar îți recomand să acorzi o mai mare atenție interacțiunii cu persoanele dragi decât alimentelor de pe masă.

 

9.Fă mișcare atunci când nu stai la masă

 

Îți recomand să faci o plimbare prin curte sau chiar în parc, un drum până la supermarket sau la piață sau pur și simplu să te joci cu copiii sau animalele de companie. Astfel, te vei menține activ pe parcursul zilei și vei putea arde mai multe calorii.

 

10.Conștientizează că puterea este la tine

 

Amintește-ți că tu ești cel care face alegerile și că totul este în responsabilitatea ta. Deși te afli într-un mediu care îți stimulează diverse plăceri, tu ești cel care alege ceea ce este în concordanță cu obiectivele și valorile pe care le ai. Așadar, alege ceea ce îți hrănește corpul cu nutrienți, nu alimentele bogate în calorii care doar îți hrănesc plăcerea. Iar dacă alegi să te lași pradă plăcerii, fă-o într-un mod controlat și asumat. Îți garantez că a două zi când te vei trezi îți vei mulțumi 🙂

 

Sărbatorile sunt despre a dărui celorlalți și nu despre a acumula kilograme în plus.

 

Concentrează-te mai mult pe bucuria întâlnirii cu cei dragi, pe cadourile oferite și pe supriză descoperirii cadourilor primite. Și nu uita, cel mai frumos cadou pe care îl poți oferi oamenilor dragi este atenția și dragostea ta, mai presus de orice dar material. Pentru că timpul nostru este cel mai de preț cadou 🙂

One thought on “10 metode de menținere a siluetei în perioada sărbătorilor

  1. Raluca

    Multumim pentru sfaturile utile, Ralu! Foarte frumos ai incheiat acest articol si este foarte adevarat, trebuie sa ne educam sa oferim celor dragi atenția și dragostea noastra in momentele festive sau atunci cand suntem impreuna, mai presus de orice dar material. Sarbatori fericite si pline de caldura celor dragi! 🙂

    #
    24/12/2019 at 14:34 Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *